SSK İşyeri Bildirgesi

SSK İşyeri Bildirgesi

SSK işyeri bildirgesi, işyeri açılış veya devirleri ile işyerinin nakliye edilmesi ve ortak alması gibi hallerinde Sosyal Güvenlik Kurumu’na verilmesi gerekli olan mecburi bir bildirge türüdür. İşyerlerinin tescil işlemleri için SSK ile ilgili olarak işyeri bildirgesi forumunun eksiksiz ve hatasız olacak şekilde doldurularak kuruma teslim edilmesi gereklidir.

SSK ile ilgili olarak hazırlanması mecburi olan işyeri bildirgesi formunun doldurularak kuruma teslim edilmesinin ardından kurum tarafından işyerine, işyeri sicil numarası verilmesi gerekmektedir. Bu işlemin ardından işyerleri işe giriş yapan ve çıkış yapan sigortalı çalışanları için sigorta işe giriş ve işten ayrılış bildirgelerini kuruma en güncel şekilde göndermek mecburiyetindedir.

İşyeri bildirgesi formunda yer alan İşyeri sicil numarası alanı Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından doldurulmaktadır. İşyerinin unvanı, İşyerinin adı, faaliyet gösterdiği adres, çalışma konusu ve işyerinde çalışan işçi sayısı da formda eksiksiz doldurulması gereken noktalardır.

İşyeri bildirgesi ile birlikte işyeri sahibinin nüfus cüzdan fotokopisi, imza sirküleri ticaret sicil gazetesi ile işyeri açma ruhsatının da yine kuruma verilmesi gerekmektedir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s